Hemresedagen

Ja, jag tänkte som försöka summera lite av resan nu men börjar bakifrån då. Är som helt tomt i skallen här efter pang-bom börjat jobba också och igår somnade jag framför tvn nån gång mellan kl 19-20 och vaknade runt 3-4.. och somnade om ett par timmar. *stön* :yawn:

Söndagsmorgon då.. det var ju en som var mer morgonpigg än mig här så hon hann ju med greja lite med sina bilder på morgonen (och även lite andra tider medans jag passade upp :roll: ) så det är lite svårt komma nån dag efter och posta som liknade bilder. Nåja, här kommer ett gäng iaf.

Vi åkte som sagt till Skuleberget 4 mil söderut (där vi för övrigt stod redan samma dag vi kom upp med husbilen med då var det som himlen hade öppnat sig över oss och 1km bort ute på E4 kom inte en droppe!) och det är lite av en gammal gräns då man tidigare sa att efter detta så började det verkliga Norrland! Sen att det är högt som tusan där det ligger vid havet och har en slalombacke på ”baksidan” som är 1400meter lång gör ju lite också. Men nu har de kört igång med massor med klätterstigar osv på ”framsidan” sista 10åren. Där på den sidan (som ligger ut mot E4) ligger också det sen 3år nya Naturum över nationalparken och finns ju även en ”enklare” stig uppför berget till toppen och då via ”rövargrottan” och ni kan ju ta en titt på mitt tidigare ”Högakusten-galleri” så ser ni nått foto därifrån med.

Men för att summera ena halvan av dagen lite snabbt: Upp med liften som går på baksidan berget, fika där uppe, blåsigt och lite halvkallt, ner igen.. in på naturum och sen kollade vi några som klättrade och sen hem.. sammanfattar väl allt av första delen av söndagen :D

[mygal=090721_1]

..sen andra halvan blev det lite mat då vi gick och åt på lokala restaurangen här hemma och sen en promenad bort mot kyrkan och även in i den vilket jag inte varit på flera år. Sen en liten extra sväng och sen hem igen då och bara tog det lilla lugna.. och Majsan lade väl upp lite foton till hon! Haha, men sen åkte vi in mot stan vid 18:30 och bussen skulle ju inte avgå förrän 19:40 och vart vi åkte först var till kajen där massor satt och fiskade strömming inkl föräldrarna mina samt ett par bekanta som var med på surströmmingen dagen innan i stugan (mer om detta sen eller så läser ni hos Majsan).

Ja, sen var det dags för hemresa för henne.. med fel buss :D

[mygal=090721_2]

Sen hemma då så hann jag ju med lite ”datorgrejande” och sen var det kväll och jobb dagen efter.. blev som lite pang-på den då jag haft nästan 2st kanonvarma veckor hemma, 13 härliga dagar i husbilen genom Sverige och Norge och sen då besök här hemma. Kanske inte konstigt jag somnade som jag gjorde igår då :)

Signatur
DiceSlumpat inlägg

1 534 visningar

Mer detta datum andra år..

9 reaktioner till “Hemresedagen”

1. Jag har full förståelse för att Du somnade :) trots att det var lite dåligt med uppassningen… Jag tyckte mest jag såg undersidan av Dina fötter där i soffan när jag var i köket och trixade med bilder eller dukade till frukost :-D

2. Dine herlige bilder som alltid :wink:
    Matbildene….mums :wink:
    Godt å være igang på jobbet igjen? Sommerferien går alltid så fort, syntes jeg :(

3. Mmmmm, den där maten såg inte helt fel ut!!!

Tror du gjorde det där med bussen med flit :wink: :P

Själv har Frelle haft 2 dagar semester redan!

// Kramen

4. Ja du dessa matbilder. Inge bra om man som jag är sugen på nåt hela tiden för tillfället inte :yummy:

Hoppas dagen blir fin hos dig i alla fall :kram: