Årskrönika 2011 – Del 1

Januari:

Ett år som började med mycket snö, och kallt var det också med temperaturer ner mot -25°. Lite annat mot i år alltså. Snöslungan fick jobba på och sen en dag bara skramlade det till där.

Mycket snö

Mitten av månaden innebar att skotta alla tak jag har. Huset, friggebodarna och altanen då det var mer än mycket!

Mycket snö!

Det kom mera snö och jag tittade till föräldrarna lite och där var pappa ute och slungade.

I slutet av januari var jag mer än nyfiken på om vi skulle komma oss iväg på resan till Egypten i början på februari men den stoppades bara nån dag innan.

Resan stoppad.

Efitdagarna var dessa: Fredag 7 januari och/eller lördag 29 januari

Februari:

Det blev ju en resa ändå eftersom tågresan var bokad till Stockholm och jag hade ju semester så en tripp till huvudstaden blev det ju och lunch där med svågern.

Till huvudstaden

Lite senare även en sväng till Tallin där det var mer än halt (och kallt) och hemma i Sverige igen hann vi med en titt på de kinesiska terrakottakrigarna i bergsrummet där. Vi besökte även Östasiatiska museet då det ingick i samma biljett som terrakottakrigarna.

Men väl hemma igen så ringde kompisen en dag eller två senare och undrade om jag skulle hänga med på en bilresa till Antwerpen och vem är jag säga nej till sånt :)

Bilresan

Sen i slutet av månaden så hann jag ju med att fylla lite jämt också. Mycket folk och presenter och jättetrevligt träffa alla!

Snö hade vi ju som sagt..

EFIT: Måndag 14 februari och/eller söndag 20 februari

Mars:

Månaden började med att jag fick se norrsken på min resa tillbaka hem efter ett jobb. Det hör ju inte vanligheterna då jag tror det är 30år sen sist jag såg det. Var lite seg och hade ont flera dagar med i början på månaden så det var lugna dagar..

Norrsken

I mitten av månaden så fotade jag av lite gamla foton och skrev 2st inlägg om Micke genom tiderna, dvs Del 1 och Del 2.

Micke på gajel!

Det var verkligen jättemycket snö och när vi besökte Nationalparken i slutet av mars så såg det så här kul ut!

Mycket snö!

Vi fick skotta fram ett bord sitta fika vid :)

Sen så tog mitt 7år långa tjafsade med försäkringsbolaget slut med, men riktigt nöjd var jag ju inte!

Två EFIT-dagar var det denna månad med och de gick av stapeln dessa datum: Onsdag 9 mars och/eller lördag 26 mars

April:

Det började bli lite vår här med, men det satt långt inne med all denna snön men jag hittade ju lite blommor inne i stan iaf.

Lite blommor..

Mitten av april innebar en liten ”jobbhelg” med kurs, mat, dryck på ett berg en helg.

Kurs på ett berg

Sen i slutet av månaden var det slut på friden här.. jag fick ju påskbesök och inte bara en gång heller!

Härligt ute!

Så vi drog bland annat ut till havsbandet en dag, på ett berg en annan och lite påskmat på ranchen.

På månadens sista dag så var jag startklar..

EFIT-dagar hade jag denna månaden med (konstigt va? :p ) och de gick blev dessa denna månaden: Söndag 10 april och/eller måndag 25 april

Maj:

Maj månad började med att jag vaknade upp i Lappland och det var ju inte så konstigt eftersom jag åkt upp dit dagen före med släpvagn för hjälpa Ulrika tömma lägenheten där. Redan tidigt på morgonen var vi färdiglastade och skulle börja rulla söderut igen.

Tillbaka i civilisationen så var vi ut till havet igen, denna gång lite söderut och varmt var det ju inte men det var de som trivdes ändå :p.

Ulrika

Sen hann jag med en snabb sväng upp till norra Jämtland och ett visst vattenfall jag visat förr. Väl hemma skulle det sedan krattas och sånt men lite slappande hanns ju med också.

Tärnaby

Sen så i mitten av månaden maj så blev det hastigt och lustigt en 87-milaresa mot lite vinter igen. sen hemma lite lövgrejande och var ledig lite så jag hann klyva lite ved också.

Byter bara en bit av avgasröret..

Lite bilmekande som bilden ovan visar blev det i slutet av månaden. Sen kan ju sommaren börja då bryggan/flotten är i vattnet med.

EFIT: Tisdag 17 maj och/eller lördag 28 maj

Juni:

Månaden började med frukost på bron, lite evighetsgöra och inte minst lite jobb på egen hand! 8-O

Bar sig ju inte bättre än den svullnade upp en massa och jag fick besöka sjukhuset. Innebar ju det blev lite lugnare då jag var lite handikappad men var ju iväg och åt god tårta då syrrans äldste gått ut gymnasiet.

Sen fick jag ju lite sommarbesök några dagar i mitten av månaden men eftersom jag jobbade så fick de klara sig själva lite.

Sommarbesök

Men vi hann ju med lite ändå som besök på ett (annat) berg och lite god mat. Lite hav igen för Chrille skulle få se lite sånt med då jag kunde ta ledigt en eftermiddag. Ja, det var som jag hamnat i Paradiset :-D

Sen i slutet av månaden fick jag äntligen mig lite semester och den började med midsommarhelgen nån dag före då jag var till kompisen nyköpte stuga och sen på semesterdag 1 så hamnade jag i stugan hos mamma&pappa. Dag 2 var inte så illa den heller trots nacken spökade och plågade mig lite.

Ja, jag bodde ju där i stugan några dagar då mamma&pappa var på vift med husbilen. Flotten den var jag ute med mååånga gånger och badade gjorde jag ju hela tiden. Spanade även in flottebygget (som dag 1 -inlägget visar ovan) som syrrans grabbar höll på med, mest den äldsta och nu ska det bli bastu på den med.

Sommar-EFIT: Söndag 12 juni och/eller tisdag 21 juni

Se även Del 2 av Årskrönikan..

Signatur
DiceSlumpat inlägg

1 284 visningar

Mer detta datum andra år..

7 reaktioner till “Årskrönika 2011 – Del 1”

1. Roligt med såna här återblickar.. :-) Nu ser jag fram emot lite vår och sommar.. Någon vinter verkar det ju inte bli här.. :-((( Hoppas iof på snö så man kan åka lite pulka.. :-)

2. Å huga, där hade jag fastnat på bild nåra gånger. :yuck: :-D

Kul med tillbakablick!! Det var fantastiskt fina tider det där. :kram: :kram:

Jag ska försöka få till del 2 hos mig snart också.

3. Mmmm, den härliga, underbara, ljuvliga sommaren!!! Ack, att den ska vara så kort och gå så fort!